Pitta G., Vamvakoussi X. (2023). Mitigating the problem(s) of conceptual change in the multiplicative conceptual field: Fostering early multiplicative reasoning. Συμμετοχή σε συμπόσιο στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακής Επιστήμης, Ξυλόκαστρο.
Pitta G., Vamvakoussi X. (2023). Fostering early multiplicative reasoning: An ongoing design research study, Paper presented at the EARLI Online Conference “Education as a hope in uncertain times”, 2023, August 23-27, Thessaloniki, Greece.
Βαμβακούση Ξ., Πήττα Γ. (2023). Συμμετοχή στην Ημερίδα της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας με τίτλο: «Μαθηματικές διδακτικές προσεγγίσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Έρευνα και εφαρμογές», Ιωάννινα.
Πήττα Γ. (2022). Ενίσχυση της πολλαπλασιαστικής σκέψης στο νηπιαγωγείο. Συμμετοχή στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Υποψήφιων Διδακτόρων και Μεταδιδακορικών ερευνητών. Ερευνητικό Κέντρο Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα.
Πήττα Γ., (2022). Fostering early multiplicative reasoning: A topic-specific design research study at kindergarten. Συμμετοχή στον Κύκλο Ερευνητικών Σεμιναρίων του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών του Ερευνητικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με κεντρικό ομιλητή τον καθηγητή Wim Van Dooren, Διαδικτυακά.
Pitta G., Kaldrimidou M., Vamvakoussi X. (2021). Fostering multiplicative reasoning in early math education: A case study, Paper presented at the EARLI Online Conference “Education and Citizenship: “Learning and Instruction and the Shaping of Futures”, 2021, August 23-27, Gothenburg, Sweden.
Vamvakoussi, X., Bempeni, M., Poulopoulou, S., & Tsiplaki, I. (2019, Αύγουστος). Issues in studying conceptual and procedural fraction knowledge: Reflecting on a series of studies. Εργασία που παρουσιάστηκε στο Earli 2019, Άαχεν, Γερμανία.
Vamvakoussi, X., Vrakas, L., Kaldrimidou, M. (2019, Αύγουστος). Quantification in the Greek kindergarten curriculum: Additive Field vs. Multiplicative Field. Εργασία που παρουσιάστηκε στο Earli 2019, Άαχεν, Γερμανία.
Bempeni, M., Poulopoulou, S., & Vamvakoussi, X. (2017, Αύγουστος). Individual differences in fraction conceptual and procedural knowledge at the secondary level. Εργασία που παρουσιάστηκε στο 17th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction, Τάμπερε, Φινλανδία.
Vamvakoussi, X., Vrakas, L., Lioliousi, A., & McMullen, J. (2016, Ιούλιος). Young children’s spontaneous focusing on simple multiplicative relations. Εργασία που παρουσιάστηκε στο 13th International Congress on Mathematical Education (ICME-13), Αμβούργο, Γερμανία.
Bempeni, M., Kaldrimidou, M., & Vamvakoussi, X. (2016, Iούνιος). Features of the deep approach to mathematics learning: a case study of two exceptionally competent students. Στο K.P. Christou & H. Eshach (Eds.), Book of Abstracts of the 10th International Conference on Conceptual Change (p. 61). Φλώρινα: Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Bempeni, M., & Vamvakoussi, X. (2014, August). Seventh and ninth graders’ conceptual and procedural knowledge of fractions: What changes with school experience? Εργασία που παρουσιάστηκε στο 9th International Conference on Conceptual Change, Μπολόνια, Ιταλία.
Bempeni, M., & Vamvakoussi, X. (2013, Αύγουστος). On individual differences in conceptual and procedural knowledge of fractions. Εργασία που παρουσιάστηκε στο 15th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction, Μόναχο, Γερμανία.
Bempeni, M., & Vamvakoussi X. (2013, Ιούλιος). Individual differences in the knowledge of fractions and their relation to the individual’s learning approach to mathematics. Στο Α.Μ. Lindmeier & Α. Ηeinze, A. (Eds.), Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 5, p. 19). Kiel, Germany: PME.
Βempeni, M., & Vamvakoussi, X. (2013, Ιούνιος). Individual differences in fraction knowledge and their relation to the individual’ s learning approach to mathematics. Εργασία που παρουσιάστηκε στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακής Επιστήμης, Αθήνα.
Βempeni, M. & Vamvakoussi, X. (2012, Σεπτέμβριος). Individual differences in conceptual and procedural knowledge of fractions and their relation to students’ studying approaches. Στο P. Michael & A. Gagatsis (Eds.), Abstracts Booklet of the 7th Mediterranean Conference on Mathematics Education (σελ. 33). Nicosia: Cyprus Mathematical Society, University of Cyprus.