Vamvakoussi, X., Bempeni, M., Poulopoulou, S., & Tsiplaki, I. (2019). Theoretical and methodological issues in the study of conceptual and procedural knowledge: Reflections on a series of studies on Greek secondary students’ knowledge of fractions. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 6(2), 82-96.
Μπεμπένη, Μ., Καλδρυμίδου, Μ., & Βαμβακούση, Ξ. (2018). Χαρακτηριστικά βαθιάς προσέγγισης στη μάθηση των μαθηματικών: Μια μελέτη περίπτωσης εξαιρετικών μαθητών. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 11, 11-29
Bempeni, M., & Vamvakoussi, X. (2015). Individual differences in students’ knowing and learning about fractions: evidence from an in-depth qualitative study. Frontline Learning Research, 3(1), 17 – 34.